poniedziałek, 9 stycznia 2017

|| CHARLOTTE LINK ||

Pisanie z klasą?

Witajcie, ten post jest stworzony specjalnie dla moli książkowych, którzy szukają inspiracji, tematyki i innych wartości. 

 

Zapraszam!

 

 

U mnie w domu od zawsze czytano różnego rodzaju kryminały. Najczęściej była to pospolita fabuła, która opierała się na znalezieniu mordercy i odkryciu jego tajemnicy (mylę się?). Osobiście nigdy nie byłam wielką fanką książek i poświęcania czasu na ich czytanie (nie licząc oczywiście lektur), czasami jednak znalazła się taka, która przyciągnęła moją uwagę i czułam potrzebę jej przestudiowania. Nigdy nie kręciły mnie w książkach motywy fantastyczne, co nie oznacza, że są one słabe. Zwykle stawiałam na życie realnych ludzi, najchętniej dramaty. Ponieważ moi rodzice przez lata zbierali wiele ksiąg, pomyślałam, że kupowanie nowych na ten moment jest zbędne. Zaczęłam szperać na półkach i w szufladach aby znaleźć coś co by mnie zaciekawiło. Tym sposobem zapoznałam się z książkami Charlotte Link.
 
Charlotte Link to niemiecka, pisarka powieści kryminalistycznych urodzona w 1963r. Nie będę pisała o jej całym prywatnym życiu; gdzie się urodziła i do kogo dzwoniła 10 lat temu, ponieważ ten temat zostawiam dla was. Łącznie napisała 17 powieści i w dalszym ciągu się rozwija. Ja sama przeczytałam zaledwie kilka z nich, ale ciągle jestem w trakcie nadrabiania. Mimo to już po kilku książkach mogę szczerze stwierdzić, że autorka ma talent i mam nadzieję, że jeszcze długo nie przerwie swojej pracy.
 

 ''GRZECH ANIOŁÓW''

 

 

Fabuła krąży wokół dwóch bliźniaków; Maximiliana i Mario. Jeden z nich przebywa w zakładzie psychiatrycznym, gdzie jest przygotowywany do powrotu do świata ludzi. Drugi żyje z rodzicami, którzy nie potrafią poradzić sobie z sytuacją zamkniętego syna. Jest to powód, dla którego matka wyjeżdża do Londynu, aby odreagować problemy domowe w tym kryzys małżeński. Bracia są sobie bardzo bliscy, kochają się pomimo sytuacji. Zdrowy syn, aby nie myśleć o swoim chorym bracie, wyjeżdża ze swoją dziewczyną do domku na wsi, gdzie spędzą czas tylko we dwoje. Dowiedziawszy się o tym matka postanawia wrócić do domu.
 
Wiele tajemnic i nierozwiązanych spraw z przeszłości wprowadzają czytelnika w niepewność i końcowy szok. Dlatego bardzo, ale to bardzo polecam!

  

''OBSERWATOR''

 

 

Głównym bohaterem jest Samson- dziwak z osiedla, który obserwuje życie innych ludzi. Zwraca uwagę na wszystkich ,którzy wydają się być szczęśliwi, a on odkrywa ich codzienny ból.  Jest zakochany w Gillian, którą stawia na pierwszym miejscu. To on wie o jej problemach z mężem i o tajemniczym mężczyźnie w jej życiu. W tym samym czasie seria okrutnych morderstw wstrząsa Londynem. Ofiary to samotne, starsze kobiety, zamordowane w okrutny, wyjątkowo brutalny sposób. Policjanci szukają psychopaty, który nienawidzi kobiet. Czy idą w dobrym kierunku?
Tutaj zakończenie jest bardzo zaskakujące. W czasie czytania myślałam nad różnymi opcjami jakie mogą znaleźć się na końcu książki, jednak nie byłam na tyle sprytna. Tutaj daję 10/10.
 

''DOM SIÓSTR''


 

 Boże narodzenie, Barbara i Ralph wyjeżdżają do wynajętego domku w północnej Anglii. Jest to dla nich ostatnia próba uratowania małżeństwa, jednak od samego początku nic im się nie układa. Już pierwszej nocy śnieżyca odizolowała ich od reszty świata, pozostawiając ich w zimnie i głodzie. Barbara, szukając w domu czegoś co mogłoby się przydać natrafia na zapiski byłej właścicielki posiadłości. Ich lektura ożywia niezwykłą historię sprzed pięćdziesięciu lat. Bohatera wciągnięta w aurę znaleziska zaczyna poznawać samą siebie, odkrywa mroczną tajemnicę posiadłości, która doprowadza ją do podjęcia najważniejszej decyzji w jej życiu.
Książka ta jest dość gruba, ale szybko się czyta dzięki jej dramatyczności aż do ostatniej strony. Oczywiście polecam!

 

''WIELBICIEL''

 


W lesie w okolicach Agsburga znaleziono zmasakrowane zwłoki kobiety. Przypadek ten jest prawdziwą zagadką, gdyż zamordowana zaginęła bez śladu przed kilkoma laty.  Dopiero telefon od jej znajomej z wakacji dostarcza pierwszych wskazówek. Jednocześnie poznajemy historię Leony- zadowoloną z życia redaktorkę, mieszkającą we Frankfurcie. Jej życie całkowicie się zmienia, kiedy ukochany mąż porzuca ją dla innej kobiety. W tym samym czasie Leona staje się świadkiem samobójstwa młodej kobiety.
Książka jest swego rodzaju ostrzeżeniem przed zawieraniem niewłaściwych znajomości. Dosyć przewidywalna fabuła, która mimo to jest wciągająca i przerażająca. Zachęcam do przeczytania!

 

''NIEPROSZONY GOŚĆ''

 

 

Główną bohaterką jest Rebecca, która po śmierci męża nie widzi sensu na dalsze życie w samotności. Jednak niespodziewana wizyta starego przyjaciela w towarzystwie dwojga przypadkowo spotkanych autostopowiczów, Ingi i Mariusa, zmusza Rebeccę do odłożenia starannie zaplanowanego samobójstwa. Bohaterka wypożycza nowożeńcom ukochaną łódź męża, by mogli wyruszyć w podróż po Morzu Śródziemnym. W czasie wyprawy Marius wypada za burtę, a jego poszukiwania nie przynoszą rezultatów. Kilka tygodni później Inga przeżywa prawdziwy szok, gdy w gazecie ukazuje się zdjęcie Mariusa w związku z potwornym zabójstwem, dokonanym na terenie Niemiec… 
 
Książka ma klimat, a zakończenie jest dość ciekawe. Moja ocena jest wysoka.
 

 

 

Podsumowując ten post: Szczerze polecam, aby zwrócić uwagę na dzieła tej autorki, gdyż (według mnie) jest w nich coś co je wyróżnia w wyniku czego bardziej przyciągają czytelnika.
 
Pozdrawiam, polecam, żegnam! 


 

 

 

12 komentarzy:

  1. a własnie szukałam jakiś pozycji do czytania i tu nagle trafiam na twój post ;) ponad to widzę, że mamy podobne gusta (dla mnie to i tym jeszcze lepiej) :D

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogromną chęcią!
    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) I dziękuję za miły komentarz :D

      Usuń
  2. Czytałam już kilka jej książek i również polecam, na jakiś czas o niej zapomniałam i właśnie twój post mi o niej przypomniał. Jak tylko będzie okazja to zakupię jakieś jej książki jeszcze. Co do bloga to z pewnością będę zaglądać częściej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jej książki są świetne, polecam wszystkim! :D

      Usuń
  3. Zachęciłas mnie do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem w trakcie czytania jednej z jej książek (Lisia Dolina). Dzięki Twojemu postowi wypożyczę więcej książek tej pisarki bo dwie mnie bardzo zainteresowały :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio bardzo polubiłam książki stałam się wręcz książkoholiczką i czytam na prawdę dużo hymm może którąś z tych książek przeczytam :)
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. I still did not know any but I was curious.
    I'm following you, if you like, follow my blog too.
    Kisses
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę musiała sobie przeczytać jakąś książkę z Twoich propozycji. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nigdy nie czytałam lektur, bo są one dla mnie najzwyczajniej w świecie nudne, ale za to kryminały uwielbiam i pochłanianie je jednym tchem. Bardzo zaciekawiła mnie pierwsza opisana przez ciebie książka, która chętnie przeczytam :)
    Pozdrawiam,
    Aleksandra (Strefa bez Stresu)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej spodobała mi się książka ,,Wielbiciel''. Może dlatego, że uwielbiam kryminały. :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń